Monday, April 4, 2011

first time in life

salam.. first tym admit masuk hosp ahad lepas..,
akibat kontraksi yg menyerg dgn tiba2.,
mule tu p klinik nk mnta mc je,sbb pening2,,,disebabkan penantian yg sgt lama kat klinik kerajaan tu,perut aku rs sgt xselesa,lenguh dan mencengkam..
bile tiba giliran aku,doc pon detect kontraksi dan suruh aku p hosp skrg jgk..siap naik ambulans lagi..
first tym naik ambulans,tp xbest pon,,my hubby follow ngn kete kat blkg..

bile da smpi hosp,aku disuruh baring ats katil n perut ku dicheck dgn gunakan alat ape ntah,tp yg penting alat tu akan mengeluarkan result dlm btk graf,utk detect kehadiran kontraksi pada rahim aku.. kemudian doc pon buat ujian utk lihat sm ada 'laluan' dah bukak ke lom.., ok,time ni aku gabra gila,,sebab tkot sakit,tp mmg sakit pon,tahan jelaa..,

resultnya,laluan aku xbkk pon lagi,n graf kontraksi menunjukkan terdpt kontraksi yg xsekata pada rahim,makanya,aku ditahan di wad untuk pemerhatian selanjutnya,.

perasaan: sedih,sbb nk kna duk kt wad sorg2..sedih sbb xleh tido ngn hubby mlm ni..sedih sebab jauh ngn fmily,rs lonely.., tp nasib baik facilities kat hosp langkawi sgtla ok,mcm duk kat wad first class,padahl kelas 3 je pon., selesa sgt.., so,xdela sedih sgt..,

selepas semalaman,da leh kua,hepi sgt,. kontraksi pun dah xmuncul,mayb baby ibu sj nk ibu rehat kat hosp kot,plus,dia nk dapat beg baby free kot.,sebabnya,kebetulan ketika aku di wad,ada lawatan rasmi pdrm,dorg bg beg baby jenama fiffy kepada setiap org patient di sana,so, u've got ur first present baby..,!

No comments: