Tuesday, June 14, 2011

day:47

hari ni genap aisy 47 hari.,
kesian aisy,selesema sbb jangkit ngn aku..
pengalaman jaga baby pertama ni,mmg mencabar., aku mn reti pape..
honestly,.sepanjang 30 hari berpantang,hanya 2 kali je aku mandikan aisy sbb riso gile dgn kpale die yg lembik tuh,.aku sgt tidak yakin utk memandikan die., yg slalu mandikan die adalah my mom., keje aku time tuh hanyalah tidurkan die n bg die susu., oops,lupe,n basuh berak die., basuh berak ag mudah dr mandikan die.,

disebabkan ketidak yakinan itulh,bile aisy teriak kuat je,aku passing kat ma aku,ma lah yg pujuk n senypkan aisy,tp yg aku hairan,aisy mmg senyp bile duduk dgn tokma die., sedih aku,huhu.., aisy tau x yg aku ni mak die?huhu..

tp aku mula belajar sikit demi sikit., pembelajaran pertama aku ialah bila ma terpaksa ke kl utk hantar adik aku masuk uia., n tinggallah aku,aisy n matden di rumah., sume berjalan lancar apabila tiba2,aisy mula mengeluarkan suara rock die..


kejadian pertama: aisy nangis tanpa dpt dihentikan,ibu n daddy buntu..last option,mandikan aisy..selesai mandi,aisy diam dan terlena..

kejadian kedua: aisy nangis,ibu n daddy cr puncanya,ok..rupanya aisy berak dlm tidur,pas basuhka,aisy diam..

kejadian ketiga: aisy duduk diam,tbe2 menangis,check pampers,clean... daddy nya yg pintar itu tepuk blakan aisy,aisy sendawa..case closed!..nk buang angin rupanyer..

kejadian keempat: nangis lagi,dah bg susu,dah check pampers,dah sendawa..ok,aisy nk tidur,.setelah dukung sambil berjalan selama beberapa minit,aisy terlena..


tp smlm aisy nangis sbb die xsehat,cane ibu nk tolong?idung aisy tersumbat,tidur terganggu., hanya tuhan yang dpt membantu,sembuhkanlah penyakit aisy secepat mungkin ya Allah,. terseksa lihat die tidur dengan hidung tersumbat..

No comments: