Saturday, June 25, 2011

keperluan atau keinginan

setiap orang mempunyai keinginan,kemahuan..
tak dinafikan,aku pun sama.,
cuma bezanya,adakah ia satu keperluan yang penting, atau sekadar kemahuan dan keinginan yang jika tiada pun,tidak memberi kesan apa-apa dalam hidup..
wah,macam serius je..
sebenarnya saya mempunyai keinginan dan kemahuan untuk memiliki beberapa barang yang memang saya teringin sejak dulu lagi.,
tak tau akan dapat atau tidak..,

antaranya ialah.......................

1. smartphone..
keinginan bermula apabila melihat ramai manusia mula bertukar ke hp jenis ni., aku pun teringin, xkesahla brand ape,janji smartphone n leh surf internet di mana saja..

2. kerete
Currently,dah ada sebuah kereta jenama Honda, tp bkn my feveret Honda, saya sgt berkenan dengan Honda di bawah ini,sejak di sekolah menengah lagi,smpai sekarang,honda ni masih tetap di hati,en.hubby,,plzzzzzz!!!!!!!!!!

3. brg2 avent untuk Aisy
ok,yg ni mungkin bukan keinginan,tp keperluan.. skrg dah ada puting hisap Avent, next month nk angkut botol susu Avent plak,. safety first for my lil hero

4. Carlo Rino Handbag
pic dibawah ni merupakan my current handbag,masih elok lagi, so,kena tunggu rosak,baru boleh beli lain,.nnt nk beli yg besar sket,.bleh muat mcm2..

5.set pinggan mangkuk
Ok,yg ni pun mungkin adalah satu keperluan. Mestilah nak set yg cntik2,org dtg rumah,xmalu sgt nk hidangkan pape,tol x?

6. alatan buat kek
Yang ni memang langsung xda kat rumah aku,teringin nk wat kek., so,kena lengkapkan brg2 dulu,baru boleh mula practice.., chaiyok!

7. Nak rak buku!!
Ni mmg nk sgt,sbb koleksi buku aku,sgt byk,n ia terletak di merata2 tempat., so,aku nk simpankan ia ke dalam satu tempat yg aku panggil aimi"s corner.,hehe., tp rumah kat langkawi ni kecik,sure xtau nk letak kat mana rak tuh., so,hold on dulu,smpai aku dah ada rumah sendiri,baru aku kumpul balik koleksi buku2 aku,n letak ia di tempat yg sepatutnya..


tamak tak aku? ada sesetengah brg yg akn mnjadi kenyataan,ada jgk yg hanya dlm angan2., nk buat cane?dah nasib badan...

from,
ibu aisy

No comments: