Wednesday, June 22, 2011

hobi baru

jeng jeng jeng..

sejak duk kat rumah goyang kaki dengan aisy ni,mulalah duk mencuba pelbagai resipi yang bercambah kat laman sesawang manusia2 yg sudi sharekan resepi mereka..

setakat hari ni aku dah try resipi petola masak air yg simple,mudah tp sedap..
dah cuba kerang berapi,tp xleh berapi sgt,my hubby xsk,jd aku tukarla nm resepi kepada 'kerang berapi slow'.,kehkeh.,tp resepi ni kureng sket,aku rs kalau gantikan dengan kepah mungkin lagi sedap., plus,bahan xckop.jd aku dah alter sket2 resipi ni,adakah sebab itu ia tidak sedap?hehe

makanya,hobi baru yg ingin aku nyatakan ialah cooking,hehe.. dulu aku minat gk masak,tp xdela sampai sanggup duk melangut depan pc usha resepi2 yg best,dolu2 hanya ikot resepi my mom je..
skrg ni je yg rajin pape ntah.., tp syok sgt,bile dah masak,hubby mkn,dipujinya sedap.., wah,kembang bermangkuk2.., tp kalu xbest,die ckp je xbest,tp dgn sgt berhemahlaa., amek hati aku,tu yg aku sk tuh., diala juri tetap masakan aku skrg..,

so,weekend ni,ingatkn nk p shopping brg dapur sket., nk try mcm2 resepi ag., yg duk dalam kepala skrg ni adalah apple pie.., haa,kalu jd aku wat resepi ni,nnt aku upload yek..,

and kena kumpul duit utk beli alat2 nk wat kek., wah,bestnye bila dah ckop alat,nk masak ape pon sonang.., teringin nk buatkan kek utk brthday my hubby nnt,.tp kenala practice lu,kang xsdp,kesian plak kat die,kehkeh..

from,
ibu aisy..

No comments: